جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات آموزشی
  • تماس با ما
    • تهران - خیابان سیمون بلیوار - دانشگاه علوم تحقیقات - پارادایس هاب

      0930-0288111

      info@hodasamadi.ir

      اینستاگرام
      کانال تلگرام

جهت درخـواسـت مشــــاوره تمــــاس بگیـریـد

تماس با هدی صمدی

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

هدی صمدی
  • خانه
  • مقالات آموزشی
  • تماس با ما
    • تهران - خیابان سیمون بلیوار - دانشگاه علوم تحقیقات - پارادایس هاب

      0930-0288111

      info@hodasamadi.ir

      اینستاگرام
      کانال تلگرام
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید

وبلاگ

هدی صمدیاخباربرندسازیصدای برند چیست؟ | معرفی 7 نمونه برتر دنیا

صدای برند چیست؟ | معرفی 7 نمونه برتر دنیا

20 مهر 1401
ارسال شده توسط هدی صمدی
برندسازی
صدای مشتریان

هنگامیکه مردم به یک برند فکر می‌کنند، اولین چیزی که به یاد می‌آورند احتمالا رنگ برند، یا لوگو و یا یک شعار به یاد ماندنی است. اما کمتر کسی است که صدای برند را به یادآورد . صدای برند ، گویای شخصیت برند و نحوه ارتباطی است که برند با مشتریان خود برقرار می‌کند. صدای برند، نه آوای برند بلکه رویکرد و عملکرد برند در تاثیرگذاری بر روی مشتریان است. در این مقاله می‌خواهیم در خصوص اینکه چگونه مشتریان صدای برند شما را می‌شنوند صجبت کنیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

صدای برند چیست؟

در دنیای کسب و کار امروزه به دلیل رقابت بالا میان کسب و کارها، از دست دادن صدای برند شما آنهم در این هیاهو می‌تواند آسان باشد و کسب و کار شما را به مسیری سوق دهد که منجر به از دست دادن مشتری و یا کاهش درآمد شود. اینجاست که اهمیت  صدای برند بیش از پیش حس می‌شود . اما آیا می‌دانید برای اینکه صدای برند خود را به سمع و نظر مشتریان برسانید، از کجا شروع کنید؟

قبل از اینکه به نمونه‌های جذاب صدای برند بپردازیم، لازم است تعریفی جامع و کامل از این اصطلاح بیان کنیم:

صدای برند شخصیت متمایزی است که یک برند در ارتباطات که با مشتریان ایجاد می کند دارد

با توجه به این تعریف برندها هنگام برقراری ارتباط با مشتریان ، شخصیتی از خود به نمایش می‌گذارند که موجب می‌شود تا در ذهن مخاطب تثبیت شود. برای درک این موضوع به این مثال توجه کنید: فرض کنیم شما صاحب برند لوازم آرایشی بهداشتی هستید با شعار ” زیبایی در نگاه توست” . برند شما که بر بستر فروشگاه آنلاین خدمات فروش محصولات آرایشی را ارائه می‌کند از یک شعار جذاب همراه با لوگو و رنگ شاد استفاده کرده است. شما برای تثبیت برند خود در ذهن مخاطب اولین کاری که انجام دادین شخصیت خود را در قالب محتوای متنی و بصری بمنظور ارتباط با مخاطب به رخ کشیده‌اید. کاری که شما انجام داده‌اید که منجر به برقراری ارتباط با مشتریان شده، و شخصیت برند در ارتباط اول به نمایش گذاشته شده ، حاکی از صدای برند است.

صدای برند چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

داشتن صدای برند منحصربه‌فرد به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی  خود برجسته شوند. این امر به ایجاد ثبات در پیام ها و ارتباطات شما کمک می کند.

معمولا نمونه های برجسته صدای برند با چندین کلمه توصیفی شروع می شود تا شخصیت منحصر به فرد برند را ایجاد کنند. تعیین اینکه صدای برند شما چگونه باید باشد به شدت نوع ارتباطی که می خواهید با مشتریان داشته باشید بستگی دارد.

صدای برند ممکن است «قدرتمند و نشاط ‌آور»، «حرفه‌ای و حاوی پیام آموزشی» یا «سرگرم‌کننده و غیرفعال» باشد.

حال در ادامه به بررسی نمونه‌های برجسته دنیا می‌پردازیم :

برند داو (Dove)

صدای برند داو

برند زیبایی و مراقبت از خود Dove صدای برندی از نوع( نشاط آور و قدرتمند) دارد که مشتریان را تشویق می کند تا زیبایی درونی خود را در آغوش بگیرند، و با همین صدای برند شناخته شده است.

صدای برند Dove  برای ایجاد آگاهی از مثبت بودن بدن، توانمندسازی زنان و عشق به خود کار می کند.

با ایجاد چنین پیام قدرتمندی Dove توانسته با مشتریان ارتباط محکمی را ایجادکند.

مشاهده ویدئو: صدای برند داو

برند میل چیمپ (Mailchimp)

Mailchimp، یک پلتفرم محبوب برای بازاریابی ایمیلی است، این برند، صدایی از نوع سرگرم کننده و غیررسمی دارد.

ممکن است فکر کنید این صدای برند با نوع کاری که میل چمیپ انجام می‌دهد تطابق ندارد، اما در واقع آن  یک ارتباط منحصر به فرد با مشتریان ایجاد کرده. میل چیمپ  با استفاده از طنز بی‌نظیر و واقعی ، ارتباطی در سطح شخصی با مخاطبان خود برقرار کرده است.

صدای برند میل چیمپ

با این حال میل چیمپ بارها تاکید کرده است که ارتباطاتی از نوع طنز و شوخی باید به جا اتفاق بیفتد تا تاثیر خوبی بر مخاطب داشته باشد.

صدای برند نایک

نایک، برند کالاهای ورزشی، شاید بیشتر به خاطر شعار مؤثرش (just do it) «فقط انجامش بده» شناخته شده است.

صدای برند نایک سرشار از اعتماد به نفس و قاطعیت است. ارتباطات و پیام رسانی نایک ساده، موثر و دقیق است.

صدای برند نایک

نایک به‌جای مبهم‌کردن موضوع با توصیف‌های لفظی، از پیامی کارآمد برای صدای برند خود استفاده کرده تا مخاطبان را تشویق کند به اهداف خود بروند و هرگز تسلیم نشوند.

مشاهده ویدئو: صدای برند نایک

صدای برند استارباکس

صدای برند استارباکس

غول قهوه، استارباکس ، از لحنی کاربردی و در عین حال گویا در صدای برند خود استفاده می‌کند که به ساده‌تر کردن پیام‌هایشان کمک می‌کند و در عین حال داستان خود را با قهوه بیان می‌کند و به مشتریان کمک می‌کند تا از چیزهایی که قرار است لذت ببرند، آماده شوند. این امر به ارتباط بهتر مشتریان با برند کمک می‌کند در عین حال نوع ارتباط را ساده و شفاف کرده و از هرگونه سردرگمی و ابهام جلوگیری کرده و خرید را برای مشتریان آسان می‌کند.

هارلی دیویدسون (Harley-Davidson)

وقتی به نمونه‌های صدای برند فکر می‌کنیم، اکثر مردم تصور می‌کنند که کلمه «تهاجمی و خشن» هرگز واقعاً به میان نمی‌آید.

با این حال، شرکت موتورسیکلت سازی هارلی دیویدسون نشان می دهد که برای مخاطبان و محصول مناسب هیچ کلمه توصیفی وجود ندارد که نتواند کار کند.

صدای برند هارلی دیویدسون

این برند از صدای برند تا حدودی تهاجمی و مطمئن برای تاکید بر قدرت محصول استفاده می‌کند و مخاطبان را به چالش می‌کشد تا برای خرید آن جسور باشند.

اگرچه برای هر برندی مناسب نیست، اما برای مخاطبان هارلی دیویدسون خوب کار می کند.

مشاهده ویدئو: صدای برند هرلی دیویدسون

کوکا کولا (Coca- cola)

کوکاکولا یک رهبر اصلی در صنعت نوشیدنی است و بیش از یک قرن است که صدای برند مشابهی دارد و آن را به یک نمونه صدای برند عالی از ثبات در طول زمان تبدیل کرده است.

مشاهده صدای برند کوکا کولا

کوکاکولا صدای برندی دارد که بر مثبت بودن و دوستی تمرکز دارد.

بازاریابی و انتقال پیام آنها سرشار از زندگی شادی است که با نوشیدنی کوکاکولا بهتر شده است، و در طول زمان به ایجاد ارتباط قوی بین محصول و اوقات خوش کمک کرده است.

تیفانی (Tiffany)

تیفانی غول صنعت جواهرات لوکس دنیا است که صدای برند آن حاکی از شوخ طبعی و ظرافتی است که حاصل شناخت روحیات مشتریان است. تیفانی از پیام‌های ساده، واضح و مختصر استفاده می‌کند تا هدف خود را منتقل کند و به پرورش ظرافت برند کمک کند.

صدای برند تیفانی

افرادی که با صدای برند تیفانی آشنا هستند حاضرند پول بیشتری پرداخت کنند چرا که این نوع ارتباط را برای خود لذت بخش و قابل اعتماد می‌دانند.

مشاهده ویدئو: صدای برند تیفانی

نتیجه گیری:

بطور کلی صدای برند ناشی از شخصیت برند هنگام ارتباط با مشتریان است.زمانیکه شما با برندی ارتباط برقرار می‌کنید، آن چیزی که بخاطر می ماند شخصیت و هویت برند است. انتقال شخصیت برند از طریق محتواهای متنی و بصری امکان‌پذیر است و محتوا است که می‌تواند ارتباط خوبی را با مخاطب برقرار کند. صدای برند به تمامی کسب و کارها کمک می‌کند تا با برقرای ارتباط درست و موثر مشتریان بیشتری را جذب کنند.

در صورتیکه شما هم قصد ایجاد کسب و کار انلاین دارید، میتوانید با ما جهت اخذ مشاوره در تماس باشید.

تماس با ما
قبلی B2B مارکتینگ یا بازاریابی تجارت به تجارت چیست؟
جستجو برای:
پشتیبانی
دسته‌ها
  • آکادمی ها
  • برندسازی
  • دیجیتال مارکتینگ
  • سئو
  • طراحی سایت
  • کسب و کار
  • کمپین مارکتینگ
  • ویدئو
  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها
پشتیبانی
بایگانی‌ها
  • اکتبر 2022 (1)
  • دسامبر 2021 (4)
  • آگوست 2021 (1)
  • جولای 2021 (1)
  • ژوئن 2021 (1)
  • می 2021 (2)

هدی صمدی هستم ، کارشناسی ارشد مدیریت IT از دانشگاه شهید بهشتی . دارای مدرک بین المللی از آکادمی hubspot و دانشگاه York . پنج سال است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم.
دسترسی سریع
  • خانه
  • دوره ها
  • اخبار
  • تماس با ما
  • تهران - خیابان سیمون بلیوار - دانشگاه علوم تحقیقات - پارادایس هاب
  • 0930288111
  • info@hodasamadi.ir
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد شرکت ما مطلع باشید.
[mc4wp_form id=”380″]

نمادها
© 1401.مالکیت معنوی سایت متعلق به hodasamadi.ir است. / طراحی: hsmd
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://hodasamadi.ir/?p=213
دسته بندی دوره ها
دوره های من
دسته بندی دوره ها

سئو

  • 2 دوره

محتواهای آموزشی

  • 1 دوره

آموزش رایگان

  • 5 دوره

ورکشاپ

  • 1 دوره

آموزش بازاریابی دیجیتال

  • 1 دوره

بازاریابی اینستاگرام

  • 1 دوره

کتاب

  • 6 دوره
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Facebook Twitter Youtube Instagram Whatsapp
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از من بپرسید، سعی میکنم در اسرع وقت با شما تماس بگیرم :)

سایت هدی صمدی

  • 09302880111
  • در واتس‌اپ پاسخگوی شما هستم
  • info@hodasamadi.ir